Followers

Friday, December 30, 2011

menanti zuriat part II

 
 
sambungan dari entry ini
saat saya bermuhasabah diri,saya mula sedar anak itu adalah rezeki dari Allah.
hanya Dia yg mampu memberikan rezeki tersebut pada saya.
saya hanya mampu berusaha dan mencari jalan ikhtiar sebagai satu usaha.
tidak guna saya menyelahkan suami atas apa yg berlaku kerana 
ia adalah takdir untuk saya dan suami.

pasti ujian yg diberi adalah untuk menghapuskan dosa-dosa 
saya dan suami.
dan berkenaan doa saya
-Allah tidak memberi pekerjaan pada saya kerana dia ingin menganugerahkan 
'sesuatu' buat saya.
-Allah menarik balik rezeki yg diberikan adlah juga untuk menganugerahkan
'sesuatu' buat saya.

anugerah itu adalah suami saya yg telah berubah 90%.
alhamdulillah,semenjak saya keguguran suami lebih memberi perhatian
dan punya kesabaran dalam dirinya.

apa yg saya harapkan,moga-moga tahun 2012 yg akan datang
saya dimurahkan rezeki untuk mengandung,melahirkan dan 
melihat anak saya membesar di depan mata saya sendiri.
Insya Allah.


 

4 comments:

Asz Miza said...

Cheq sue, jangan terlalu berharap. Memang sangat setuju. Saya dah dua bulan berharap akan conceive tapi masih belum ada rezeki. Kalau dari mula memang susah nak lekat, mungkin sy tak terasa sangat. Tapi lepas keguguran, dan tengok kawan2 yg sama2 pregnant dulu perut dah besar, sy rasa sangat sedih. Suami sy selalu pesan, kalau dah redha jangan sedih. tapi kita ni perempuan, naluri nk jd seorang ibu tu sentiasa ada. Saya cuba tak nak terlalu fikirkan sangat tapi agak susah. Sy doakan kita berdua dapat rasa nikmat mengandung tahun depan. Insyaallah. Amin..:)

cheq sue dieyha said...

btol tu asz,klau kte berharap pn nanti kte jgk yg kecewa.sape x nk melalui pengalaman menjadi sorang ibu tp tulh,blm rezeki nk bt cmne kan.

chinta... said...

salam sue...chinta balas kunjungan kat cni...erima kasih sudi bagi kemen yang membina untuk chinta..chinta hargai sgt2 tau...pasni kita ley saling memberi semnagat la..su lupa nak ty nape chinta ley nak follow awk..;)2 3 kali gak sy cubatapi x dapat gak

sarahhernyzar said...

semoga beroleh rezeki yang melimpah pada tahun 2012 ini. smga che sue cpt dapat baby :) amin.

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...