Followers

Tuesday, December 13, 2011

rezeki allah adalah anugerahNya.

 
 
semalam saya menerima berita gembira
isteri si F telah pun melahirkan seorang baby girl..alhamdulillah,terasa sebak
di dada.terus saya amik wudhuk dan bersolat..
jiwa saya perlu ditenangkan..saya sendiri tak pasti tentang perasaan 
saya tika menerima khabar tersebut.
sebab saya tau due saya sama dengan isterinya.

jika saya tidak gugur 7 bulan yg lalu,saya pasti sedang menimang cahayamata sendiri.
bukan untuk meraih simpati korang semua..anggaplah saya sedang mencurah 
perasaan yg saya pendam sekian lama di atas bahu rakan-rakan sekalian.


betol orang cakap,bila hati kte tak tenteram..kte akan khusyuk dalam solat.
sebab itu kadang-kadang Allah memberi kte ujian agar kte lebih dekat denganNya
(pandangan saya)
menangisi masib saya ketika Allah menarik balik rezeki..
tapi kini saya mula redha bila seseorang meniupkan kata-kata dalam diri saya
bahawa mungkin Allah memberi saya ujian begini untuk saya lebih mengenali saya
sendir dan juga suami.
saya mula memikirkan kata-kata itu
dan sejak dari itu,saya menemui kebenarannya..
sungguh,saya menemui kebenarannya dan sehingga sekarang
saya mampu mengorak langkah yg lebih jauh dalam bisnes bersama-sama suami.
Alhamdulillah...

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...