Followers

Friday, December 30, 2011

menanti zuriat

#entri ini bukan entri untuk mengih simpati oke!
hye korang semua,selamat hari jumaat..
kalau korang tinggal di kawasan kelantan,hari ni dah cuti.
jumaat dan sabtu,kalau diluar kawasan kelantan hari ni keje kan?
hehehe..

aktiviti hari jumaat saya tak de kot sebab suami saya perlu naik ke kl.
ada keje dengan adik-beradiknya tapi saya tak ikut,buat penat jek
sebab lepas selesai urusan kat sana suami terus balik.
lain la kalau nak p shopping ke,jenjalan ke..
tu yg best!
semalam saya sempat blogwalking..
mungkin rezeki saya bila berjumpa dengan blogger yg senasib dengan saya.
yg mana telah bertahun kawen tapi belum dikurniakan zuriat.
sebelum ni saya penah cari tapi tak jumpa-jumpa jugak.
bila dah jumpa saya baca entri beliau satu persatu.
sayunya hati bila perasaan mereka menginginkan anak melebihi perasaan saya sendiri.
masyaallah,rupanya ada lagi wanita yg terlalu menginginkan anak
melebihi dari saya sendiri.

sebak dan hampir menitis air mata saya bila membaca luahan hati mereka.
saya juga seperti mereka tapi saya masih mampu menahan agar tidak menjadi 
terlalu emosi!
ibu yg ingin hamil tidak BOLEH stress,
menjaga makan minum dan kesihatan diri.
dan satu lagi pesanan saya,usah terlalu berharap.
(maaf kalau saya terlalu kasar tapi saya ada sebabnya)
saya pernah keguguran suatu masa dulu,dimana 7 bulan perkahwinan
rumahtangga saya dilanda ujian.
setiap kali saya solat,saya akan melakukan solat hajat untuk  menenangkan 
diri saya.disamping tu doa saya agar allah memberi jalan keluar pada saya
dari masalah ini.
saya hanya mohon 2 perkara pada Allah s.w.t
-dimurahkan rezeki untuk mendapat pekerjaan dan berada jauh dari keluarga
-dikurniakan zuriat.

5 bulan usia perkahwinan,saya disahkan hamil 2 bulan.
tapi sayang kandungan saya tak bertahan lama,semasa kandungan 9 minggu
saya keguguran.menangis saat saya turun darah.
fikiran saya mula bercelaru dan menyalahkan suami atas apa yg terjadi pada saya.
2 bulan saya bermuhasabah diri,sejak tu ahli keluarga saya tidak pernah
merungut mengenai baby.

sambungan------->

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...