Followers

Tuesday, June 12, 2012

bukan rezeki kami





Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم "Ya ALLAH ya Tuhanku, berikanlah kebahagiaan kepada kami ketika kesedihan mengisi hari kami. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjadikan keluarga kami ini keluarga yang sentiasa dipenuhi dengan rasa cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain. Dihiasi juga senantiasa dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.Ya ALLAH,Tuhan yang maha Pengasih dan Penyayang jadikanlah keluarga kami ini tenteram dan bahagia didalam keimanan dan ketakwaan kepada-MU.kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah kepada kami,peliharalah anak kami dan lahirkanlah ia dalam keadaan yg sempurna." Amin


saya keguguran lagi pada 10 jun pukul 1.05 pagi..
sama macam keguguran yg dulu pukul 1.05 pagi..

saya turun darah 9hb lagi,pagi tu dh keluar cecair warna coklat macam 
darah nak habis period.petang tu darah merah tua keluar..
saya terus ke rumah bidan n bidan cakap baby tu dk elok2..mgkn pendarahan tu biasa.
malam tu darah masih keluar tapi saya tak rasa sakit pun.

pagi 10hb darah masih keluar sikit-sikit.
tengah hari tu saya ke klinik kesihatan,masa scan doc dah cakap
memang ada benda kat dalam rahim saya..samada ovarian cyst atau saya hamil kembar.

malam tu darah keluar makin banyak tapi saya tak rasa sakit pun.
kalau keguguran yg dulu darah keluar banyak sangat berbanding yg ni,dalam pukul 12 lebih mula rasa sakit perut.masa tu memang saya dah agak yg baby saya dah tak mungkin diselamatkan
lagi.

masa tu saya dah tak fikir apa lagi,hati saya dah tekad saya tak nak ke hospital,
biar saya tanggung kesakitan ni..
masa tu dah rasa nak membuang tapi saya tau saya bukan nak membuang
tapi baby saya nak keluar!saya terus ke tandas walaupun mak n suami saya
tak benarkan saya ke tandas tapi saya tetap masuk tandas jugak!
saya yg rasa n saya tau baby saya akan keluar.

masuk tandas terus saya duduk atas lantai,masa saya nak duduk
rasa macam ada bnda keluar kat situ n terus saya tarik keluar.baby saya,yea baby saya.
walaupun saya tak pernah tengok benda tu macam mn tapi saya
tau sebab dah nampak bulat kt depan.mgkin tu kepala baby saya..,mungkin!

sakit pn saya senyap je,saya tak nak sakit terguling-guling macam dulu.
disebabkan saya dah bukak buku pink,memang saya kena pergi jugak hospital.
sampai di hospital,doc scan n cek jalan.
semuanya complete,jalan pun dah tertutup..saya masuk wad n keluar
wad pukul 1 tgh hari 11 jun 2012.

6 comments:

Anonymous said...

sabar kak.
dulu aida pun rasa sakit sangat masa dia nak keluar. aida teran atas katil hospital je.lepas tu keluar kantung kaler itam,kelabu,putih. panas lagi...sedihnya.sabar kak yeee..

DYatie ABakar said...

sue...sabar yer sue...kte tak pernah merasai...tapi kte boleh faham akan perasaan seorang wanita, isteri dan ibu...sabar ye..sebak pulak baca tulisan su.. :(

Asz Miza said...

Cheq Sue, :( Semoga cheq sue akan terus tabah.

PutriesNoora said...

ya Allah...=(...sabar ye awak...sedih sangat rasanya...awak tabah ye...InsyaAllah..Allah akan beri lagi rezeki yang lebih baik untuk awak lepas ni...

eKa said...

sabar ye awak....sedihnya saya dgr berita ni... insyaallh pasni pasti ada.

Little world said...

sabar yer--bukan rezeki lagi--sue dulu miscarriage kat umah dalam tandas jugak---bila complete-kita kan ccepat sihat...pantang baik2 yer..makan sejuk n panas tak boleh-pakai stoking n sekurang2nya 14 ari...sue buat 2 minggu...jugak...alhamdulillah ok..

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...