Followers

Tuesday, June 12, 2012

kuasa redha n tawakal


Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم "Ya ALLAH ya Tuhanku, berikanlah kebahagiaan kepada kami ketika kesedihan mengisi hari kami. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjadikan keluarga kami ini keluarga yang sentiasa dipenuhi dengan rasa cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain. Dihiasi juga senantiasa dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.Ya ALLAH,Tuhan yang maha Pengasih dan Penyayang jadikanlah keluarga kami ini tenteram dan bahagia didalam keimanan dan ketakwaan kepada-MU.kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah kepada kami,peliharalah anak kami dan lahirkanlah ia dalam keadaan yg sempurna." Amin


keguguran kali ni saya terima dengan tenang.
tanpa saya menyalahkan diri saya atau suami sebab saya dah buat yg terbaik untuk anak saya.
saya makan ubat klinik walaupun saya tak suka bau dia.
saya minum susu anmum walaupun sebelum ni saya tak suka susu,
semuanya demi anak yg saya kandung.
suami pun tak benarkan saya paksa diri buat2 kerja rumah,
bila saya basuh baju,dia yg akan angkat bakul sampai kt ampaian.
apatah lagi untuk naik motor sendirian,suami langsung tak benarkan..

tapi saya dah tak menaruh harapan 100%
terhadap kandungan saya kali ini sebab saya tak nak kecewa macam kandungan
yg pertama dulu.saya redha dan bila saya redha baby saya keluar dengan mudah.
mungkin masa bersalin anak ketiga nanti,saya akan bersalin dengan mudah kot!
insyaallah..

kuasa Allah..dia maha segala-galanya.
kun fayakun kun,jika Dia menginginkan sesuatu terjadi maka jadilah ia!
saya percaya dengan rezeki Allah..saya terima dengan seikhlas hati.
semoga kehilangan anak yg saya kandung dapat menghapuskan dosa-dosa saya yg lalu.
2 org anak saya tak dapat bertahan lama..saya tak sempat rasa baby saya
menendang n tersedu di dalam perut saya!

hujung bulan ni saya akan jumpa pakar utk mengesahkan ketulan yg ada
di dalam rahim/kilang telor saya.
tapi kali ni saya akan berubat tradisional,bukan tak percaya dengan perubatan moden tapi saya
lebih selesa dengan perubatan tradisional!
sebelum ni,nak beli apa2 saya fikirkan baby,nak beri kehidupan yg terbaik utk anak saya
bila dia dilahirkan nanti.

tapi bila dia dah tak ada........
#tak tau nak fikir sape!nnti blog ni akan sunyi kembali dan saya mungkin akan menyepikan 
diri kejap sehinggalah ada berita gembira utk saya.

doa-doakan lah saya agar dimurahkan rezeki selalu.doa n semangat rakan-rakan sekalian buat saya kuat!

3 comments:

sweet tooth said...

che sue, Allah tahu, u r strong, that is why Dia uji dengan ujian yang mampu. Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul. Smg terus tabah. Saya doakan Allah kurniakan yang lebih baik kepada che sue nanti. Amin...

cheq sue dieyha said...

sweet tooth : terima kasih..:)

ct shah said...

che sue,semoga tabah ek.semua ni ada hikmah disebalikNya.teruskan mencuba dan berdoa.semoga che sue dpt zuriat yg comel,soleh dan sihat.amin.:-)

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...