Followers

Wednesday, June 27, 2012

sambungan kisah jumpa pakar


Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم "Ya ALLAH ya Tuhanku, berikanlah kebahagiaan kepada kami ketika kesedihan mengisi hari kami. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjadikan keluarga kami ini keluarga yang sentiasa dipenuhi dengan rasa cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain. Dihiasi juga senantiasa dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.Ya ALLAH,Tuhan yang maha Pengasih dan Penyayang jadikanlah keluarga kami ini tenteram dan bahagia didalam keimanan dan ketakwaan kepada-MU.kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah kepada kami,peliharalah anak kami dan lahirkanlah ia dalam keadaan yg sempurna." Amin


saya sampai kat sana dalam pukul 9 pagi.
sebab saya dah biasa dengan bilik doc pakar tu,jadi tak perlu nak tanya2 orang
kat mana bilik tu.bila saya masuk dah ada 8 orang kt dalam bilik tu.
terus saya bagi surat rujukan dari HGM.

lama jugak saya menunggu,kebetulan hari tu rmai orang jumpa pakar untuk buat pap smear.
hampir 2 jam saya menunggu baru nama saya dipanggil.
giliran saya kne dgn doc lelaki,lelaki pun lelaki lh kn?
nak buat macam mn,apa2 pun doa saya masa tu agar dpt tau ketulan tersebut!

doc terus tgk gmbar scan kt surat rujukan tu..
? dermoid ovarian cyst..
terus doc suruh saya baring utk scan..macam biasa bila scan mesti smpai kt ari-ari kn?
scan tu terus doc jumpa ketulan tu.bentuk macam kidney..
saya pun nampak..kadang2 nampak macam kantung baby!
bila nampak macam kidney,doc terus scan cari buah pinggang.

golek sana,golek sini still tak jumpa.
doc tu panggil doc scan,doc yg satu lg tu pun tak jumpa jugak buah pinggang saya :(
mana mungkin saya tak de buah pinggang kn?
dah 21 tahun hidup,sebelum ni tak de masalah apa-apa pun!
doc pun tak tau nk bg jawapan apa lg terus dia cakap,
nanti sy telefon awak utk temujanji dgn pihak x-ray.

bila dah dapat tarikh,pihak kami akan call awak!
disebabkan hari tu ada rmai orang buat pap smear,saya pun tak terkecuali.
doc tu suruh saya buat masa tu jugak sebab dh dekat 2 tahun kawen pun
belum pernah buat pap smear,hehehe..
bila nurse pkd suruh g saya akan bg macam2 alasan!
hehehe..

apa pun,kehilangan anak saya kali ini buat saya belajar untuk lebih kuat.
perasaan saya tetap kecewa dan rasanya kecewa ni tak akan sembuh sehingga saya mendapat pengganti 
yg baru!
terlalu payah untuk saya ubati kecewa kali ini.
bila org tnya saya dah sihat ke belum,saya pasti akan tersenyum!
hanya Allah yg tahu betapa kecewanya saya..tapi saya redha.
andai ini takdir saya sebelum saya mengecapi kebahagiaan,saya redha..
saya pasti allah telah merencanakan yg terbaik buat saya selepas ini.
andai dugaan saya kali ini dapat menghapuskan dosa-dosa saya yg lalu,
saya redha..



2 comments:

PutriesNoora said...

sabar ye dear..ya Allah...semoga takde pape sakit...nanti update ye..

Nurafikah said...

Salam Cheq Sue. Fika pun hari tuh kena buat pap smear dengan doc lelaki, tebal muka maklumlah mana terfikir nak kena kangkang n tunjuk tut kat dia, anyway benda dah berlaku rasa segan sangat sampai tak sanggup dah nak pandang muka doc tuh lagi.

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...