Followers

Saturday, June 2, 2012

saya serahkan semuanya pada ALLAH swt


Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم "Ya ALLAH ya Tuhanku, berikanlah kebahagiaan kepada kami ketika kesedihan mengisi hari kami. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjadikan keluarga kami ini keluarga yang sentiasa dipenuhi dengan rasa cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain. Dihiasi juga senantiasa dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.Ya ALLAH,Tuhan yang maha Pengasih dan Penyayang jadikanlah keluarga kami ini tenteram dan bahagia didalam keimanan dan ketakwaan kepada-MU.kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah kepada kami,peliharalah anak kami dan lahirkanlah ia dalam keadaan yg sempurna." Amin


kandungan saya kali ni memang buat hati saya selalu rasa tak tenang..
takut benda yg sama berulang lagi..hati saya sentiasa tak henti-henti berdoa agar kandungan saya
kali ini selamat hingga ke saat melahirkan.

saya ingin berikan yg terbaik pada kandungan saya kali ini,
walaupun orang selalu cakap yg saya ni lemah!
tak pe..apa yg saya buat,saya yg kena tanggung..bukan orang2 yg sedap mulut mengata!
saya yg terasa kehilangan,bukan orang2 tu!
saya yg menanggung sakit,perit saat kehilangan baby yg pertama dulu.

saya dah tak kisah orang nak cakap saya malas ke apa,
mereka tak rasa apa yg saya rasa dan saya tau bukan senang saya nak hamil sekali lagi.
misi pun dh ingatkan saya JANGAN angkat benda2 berat wlpn saya mampu!
sampaikan suami dh tak izinkan saya naik moto..
lebih2 lagi saya dah pernah keluar darah muda kt panties,wlpn sedikit tp mmg buat sy risau sgt2.
kadang2 keluar spotting brown yg cair n selalu lenguh pinggang.cramp kaki tu dh biasa sgt dah..

apa pun yg terjadi lepas ni,saya yakin itu adalah ketentuan Allah swt.
saya hanya mampu berusaha menjaga baby saya tp DIA yg meniupkan nyawa utk anak saya.
permata yg saya tungu-tunggu buat kesekian lamanya..



3 comments:

Asz Miza said...

Cheq Sue..dah ambil ubat yg kuatkan rahim tak? Sy dulu masa ambil pun still keluar brown spot. Insyaallah semua akan selamat. Allah maha mengasihi. Dia dah uji kita sebelum ni,insyaallah kali ni takde pape. :)

adyna said...

jangan fikir yg bukan2 ye.. cuma ape2 yg terjadi pasti ada hikmahnyer.. mcm akak bb meninggal, rahim akak pun kena buang.. mula2 akak kemurungan jugak.. tapi alhamdulillah akak dah semakin kuat..

teruskan berdoa pada Allah ye

cheq sue dieyha said...

asz : belum asz,sblm ambk apa2 ubat kne bgtau doc dlu kn?19 hb ni plak jumpa doc..

adyna :sampai kne buang rahim kak?knpa?

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...