Followers

Tuesday, October 16, 2012

kronologi 15 oct 2012

Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم "Ya ALLAH ya Tuhanku, berikanlah kebahagiaan kepada kami ketika kesedihan mengisi hari kami. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjadikan keluarga kami ini keluarga yang sentiasa dipenuhi dengan rasa cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain. Dihiasi juga senantiasa dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.Ya ALLAH,Tuhan yang maha Pengasih dan Penyayang jadikanlah keluarga kami ini tenteram dan bahagia didalam keimanan dan ketakwaan kepada-MU.kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah kepada kami,peliharalah anak kami dan lahirkanlah ia dalam keadaan yg sempurna." Amin



pagi semalam,tepat2 jam 8 pagi..
baby saya keluar..
alhamdulillah..baby saya keluar dengan sangat senang..
memang tak sangka yg baby saya dah keluar..

saya bangun pagi tu dalam pkl 6.45pg..
sebab saya dah turun darah malam tu,saya terus ke tandas..
rasa nak kencing tu datang kerap sangat..
dah rasa sengal2 kt ari2 dan rasa memulas tu x de lgsg..
 kontraksi rahim je kadang2 datang,saya ke bilik air..
kali kedua ke bilik air,rasa ada sesuatu keluar di permukaan jalan..
saya ingatkan cuma darah beku sbb memang tak sangka saya akan gugur pagi tu jgk..
dalam pukul 7.30 pagi tu,fil saya datang bawak minyak selusuh..
saya minum 1 sudu kecik..dalam 15min saya rasa ada benda keluar
sakit kejap je..saya ingatkan darah beku..
lepas sakit reda jap,suami saya nak sapu minyak selusuh kt perut 
tapi saya cakap saya nak mandi dulu..

masa kat bilik air,saya bukak pad..
terkejut sangat!
baby saya dah keluar..knpa saya cam baby saya?
sebab baby saya dah cukup sifat,ada tangan,kaki dan mata!
ALLAHUAKBAR...Allah memberi saya peluang utk melihat baby saya!
3x keguguran tapi baru kali ini Allah tunjukkan saya rupa baby saya.
walaupun saya tak tahu baby saya lelaki/perempuan tapi
sekurang2nya Allah menunjukkan kebesaranNya pada saya..
teringin nak ambik gambar utk dijadikan kenangan tapi rasanya
tak elok saya buat macam tu..

betul lah kata doc,baby saya x de heartbeat..
baby saya sempurna,masa dia lahir pun dia tak bercampur darah..
dia lahir dalam keadaan bersih walaupun berada di atas pad.
sungguh,kali ini saya redha..Allah sayangkan dia.
Allah tunjukkan kebesarannya pada saya,anak saya hak Allah..

keguguran kali ni saya tak ke hospital,cuma inform misi kd je..
sebab baby dah terbentuk dan cukup sifat,mak n ayah saya decide nak kebumikan dia elok2.
suami saya ambik bidan dan bungkus baby tu dgn kain putih.
tengah hari tu suami saya keluar kerja..saya tahu dia pun sedih n saya izinkan dia pergi 
sebab saya dah rasa sihat..
malam tu dia sms saya,luahkan segalanya..
saya tahu dia jgk kecewa..tp Insya allah pasti ada perancangan yg lebih baik di depan hari.

ttc..
saya takkan serik utk mengandung balik andai ada rezeki saya,
cepat atau lambat saya terima sbb saya tak pernah merancang!
alhamdulillah,hati saya lebih tenang..Allah sentiasa bersama saya,insyallah :)



8 comments:

cendawanpink said...

TT___TT
sedihnyee..
hope tabah n sabar hadapi ujian Dia..

- AZIE - said...

semoga awk lebih kuat dan tabah menerima semua ini..semoga akan ada peganti yg lbh baik utk awak nti..takziah..

Carmello said...

Saya tahu cheq sue seorang yang tabah.. Insyaallah.. Lepasni Allah akan kebahagiaan berganda buat cheq sue dan suami... Sekurang2nya Allah tunjukkan Cheq Sue boleh pregnant..cuma rezeki belum sampai... Saya doakan yang terbaik buat cheq sue..

Ninie said...

dear...luluh hati sy baca entry awk...xsedar air mata mengalir...sy penah mengalaminya..sewaktu kandungan 12 week 5 days...sebelum keguguran,sy mimpi mlm tu..baby berbisik kpd sy "mama jgn nangis"
subuh tu dia keluar dgn senang...sy redho...suami sy pun redho...pengalaman sy yg xkan sy lupakan...
ninie hrp, awk berdua tabah menghadapi dugaan dr tuhan.....jgn penah berhenti utk berharap..teruskan usaha...

Unknown said...

kuatkan semangat yea,banyakkan bersabar,apa yang berlaku adalah ketentuan darinya....!

sweet tooth said...

Pastinya Allah mempunyai perancangan yg lebih baik untuk che sue... Semoga terus tabah...

Hafiz Nabilah said...

Saya pun xtahan sebak baca entry ni. Sebab sya pun pernah alami. Dan saya xkan lupakan anak saya yang keguguran itu. May Allah give u strength dear sister. InsyaAllah,cepat je awk akan pregnant lgi, dan dikurniakan anak yg sihat. Ameen.

cheq sue dieyha said...

terima kasih semua,insyallah smga sy diberi kekuatan dan dikurniakan anak lps ni :)

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...