Followers

Monday, October 29, 2012

saya x mampu :(

Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم "Ya ALLAH ya Tuhanku, berikanlah kebahagiaan kepada kami ketika kesedihan mengisi hari kami. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjadikan keluarga kami ini keluarga yang sentiasa dipenuhi dengan rasa cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain. Dihiasi juga senantiasa dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.Ya ALLAH,Tuhan yang maha Pengasih dan Penyayang jadikanlah keluarga kami ini tenteram dan bahagia didalam keimanan dan ketakwaan kepada-MU.kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah kepada kami,peliharalah anak kami dan lahirkanlah ia dalam keadaan yg sempurna." Amin



hari ini genap 2 minggu saya kesayangan saya pergi,
terlalu sukar rasanya hidup saya sekarang,dugaan datang bertimpa2.
saya sendiri belum mampu melihat perempuan yg sarat mengandung atau pun
baby yg baru lahir.

saya sukar mengawal emosi sendiri..
kadang2 org di sekeliling saya yg menjadi mangsa terutama suami saya.
pantang ada silap sikit,banyak yg terkeluar dari mulut saya.
suami pulak mudah sgt naik angin sekarang,
hubungan saya dgn suami dah x macam dulu..mgkn suami pn tertekan
tp apa saya blh buat,semua ni ujian Allah utk saya.

saya benar2 perlukan ketenangan sekarang,
perlu bersendirian..perlu cari kekautan dalaman dan bermuhasabah diri.
saya x mampu utk jadi sekuat dulu..

7 comments:

eKa said...

yang jgn camtu... awak perlu kuat... igt lah apa yg terjadi pasti ada himahnya. mengadulah pada ALLAH... jgn marah2 suami awk, jgn rosakkan hubungan suami isteri... nanti dua2 sedih...lagi susah...

tarik nafas dalam2, minta maaf dgn suami, dan slow talk dgn dia ok...


sori ye kalu saya menyibuk, tp saya tau awak jadi camni sbb awak sedih, kan...

cheq sue dieyha said...

terima kasih atas sokongan awak eka <3

Suwaibah YS said...

be strong dear friend...
saya tau saya x layak tuk cakap sbb saya x pnah hadapinya, tapi yang saya tau, segala ujian yang awak hadapi, Allah trunkan sbb Allah tau, awak mampu mengatasinya... be strong!!!

aTieYusof Family said...

Banyak kan sabar..
Ingat Allah..semua yg terjadi pasti ada hikmah di sebalik nya.. percaya lah.. ALLAH pasti menjanjikan yang terbaik...
Salam kenal..:)

mia-ina said...

dieha,byk kan sbr..mgkn ada hkmh dr allah menguji saat ni..mana tau akan dtg allah bg rezki berlimpah utk dieha suami isteri..baiki hbgn dgn suami..talk baik2x ek..saat tensen ni, mmg cam2..sama2x kena bg kekuatan dlm menghadapi dugaan ni...

Premium Beautiful By Nurul Ain Zulkarnaind said...

bersabar ye su

umi sufi said...

dugaan Allah utk kita n suami..kena sama2 hadapi, n sama2 bg sokongan..nasihat utk sy jugak, sebab sy sndr pun kdg2 mcm tu..

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...