Followers

Tuesday, August 23, 2011

bila azan berkumandang~makan dan makan.

hye semua..
entry kedua hari ni,hehehehe...

tbe2 datang mood rajin untuk update,so jangan bemalas-malasan lagi!

cuba perhatikan sekeliling korang atau ahli keluarga korang sendiri ke...

jiran-jiran korang ke ataupun kawan-kawan korang sendiri..

pasti ada yang cakap"bulan pose ni boleh la amik kesempatan untuk berDIET"

sebab siang hari kan kita berpuasa,tak leh makan macam biasa.

aku sendiri pun dulu-dulu ada jugak niat untuk berdiet pada bulan puasa tapi hanya tinggal angan-angan.

korang nak tau sebab apa?

sebab keluarga aku semua memang berselera bila berbuka.

abah aku,wajib ada kuih-muih masa berbuka.tak sah kalau abah aku tak makan kuih-muih dulu sebelum makan nasi.

disebabkan wajib ada kuih-muih jadi memang wajib kitaorang buat sendiri.

kalau beli memang tak cukup.

lagipun kiuh onde-onde ataupun puteri berendam tu senang je.

lepas tu baru makan nasi.makan nasi plak,kalau ada lauk yang feveret wajib aku menambah nasi.

sama macam suami aku jugak.

sebab tulah aku akan mula berdiet lepas raya...

sampailah awal tahun..dan klau diet aku tu penuh disiplin berat aku akan turun dalam 5-6 kg.

ok lah tu sebab berat aku mudah naik dan mudah turun.

lebih2 lagi masa awal-awal kandungan dulu,walaupun aku makan tak banyak tapi berat naik 6kg.isk2..

kalau dulu berat aku ideal tapi sekarang dah hampir-hampir obes.

memang dah patut ler berdiet kan...bahaya dah tu ble masuk tahap obes.

oklah,see again ya!

bye...

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...