Followers

Tuesday, August 23, 2011

raya dah dekat weyyy.....

assalamualaikum....

hari ni tbe2 mood datang untuk tulis entri ni sebab biasanya masa ni aku sibuk dok buat biskut raya ataupun

dok menjahit manik yang belum siap lagi tu.

manik dekat baju tu aku cuma perlu tambah cket2 je lagi cme manik kat tudung tu yang aku belum jahit lagi.

tapi x pe sebab manik kat tudung aku nak buat simple je...sebenarnya aku dah beli tudung siap,yang siap ada

batu permata tu semua tapi sebab nak lagi lawa aku tambah 3 kumtum manik berbentuk bunga..

sesaje je tapi x delah sampai tudung tu akan nampak serabut nanti...

tahun ni aku buat 6 jenis biskut je...tapi masih dalam kuantiti agak banyak.biasanya hanya aku dan kakak aku

je yang buat biskut ni sebab bila malam raya mak aku akan buat kek.

dan juadah wajib di pagi raya adalah ketupat daun palas,tape dan nasi beriani dgn ayam masak kurma.

kalau korang nak tau tape tu adalah beras pulut yang dikukus dan dimasukkan ragi.lepas tu dibungkus dengan daun pokok getah ataupun daun pisang dan dibiarkan sehingga masak(manis)

biasanya orang kelantan memang tau makanan ni,tapi tak taulah dorang panggil apa.

oklah,masih nak siapkan manik2 tu semua.

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...