Followers

Thursday, August 11, 2011

beraya tahun ni berdua weyyy...

assalamualaikum...

orang lain dah sibuk dok buat persiapan raya,ada yang dah beli baju raya,

ada yang belum ambik lagi baju kat tailor,

ada yang dok pening nak pilih mekap untuk raya,

beg,kasut..semua nak yang baru maknanya duit jugak ada yang baru.

korang yang berkerja kan nak dapat bonus.

aku je yang terkebil2 tunggu suami bagi duit untuk raya,ahahaha..

aku cme tinggal nak buat biskut dan kek je untuk raya ni.

malam nanti nak settlekan persiapan untuk suami plak.

tinggal baju melayu je yang belum beli lagi

aku hanya beraya sederhana je sebab aku ada urusan yang agak penting

jugak sebelum raya dan raya nanti tak dapat bercuti panjang

sebab aku ada kerja baru selepas raya nanti.

tapi kuih raya aku akan buat 10hari sebelum raya sebab klau buat awal2

nanti tak sedap plak rasa simpan dalam tupperware lama2.

tak pun abis satu-satu dipungah anak sedara aku tu.

bukan setakat anak sedara je,pak sedaranya pun sama naik.


sebelum tu aku nak menjahit manik di baju raya aku tu nanti.

seperti biasa,tiap2 tahun memang aku akan jahit manik ataupun pearl kat baju raya aku.

tapi kalau nal lebih senang dan cepat,jahit pearl lagi mudah dari manik yg halus tu.

memang agak melenguhkan tenguk jugak la...

nanti aku upload manik2 yang aku dah siap jahit nanti ok.

see again ya

bye.


1 comment:

aTy _faRed~ said...

wahh..rajin nyer menjahit manik..!! gigih..:) yeahh..tahun ni pon saye beraye berdua fes time... sonok jadi persiapan harus lebih..:)

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...