Followers

Tuesday, September 6, 2011

review:organic aid-vit E moisturizing

assalamualaikum....


entri sambungan dari entry penyelesaian untuk kulit berparut

kalau korang penah baca entri aku ni dulu,

mesti korang tau aku pakai apa untuk kurangkan parut jerawat di muka aku ni.

al-kisahnya cenggini,dulu muka aku ok je...jerawat naik pun time bulan mengambang.

kalau tak jarang sangat nak naik kecuali aku tak berpantang makan

macam makanan laut dan kekacang.

tapi masa tu pun parut sukar nak hilang

lepas kawen,muka makin tak ok..
perubahan hormon kot!

jerawat naik mencanak-canak,masa tu hormon tengah duk merenyam kot!
hehehehe..


lepas tu,bermulalah saat aku jatuh cinta dengan produk ni.









disebabkan krim dia agak berminyak,aku pakai waktu malam je.

bangun pagi esoknya,kulit rasa lembut je...

bila muka ok cket,mulalah aku gatal nak tukar produk lain.

try tia amelia.

tapi alahai,bukan makin lawa tapi jerawat 2 bijik sehari.
apa nak jadi...

stop tia amelia pakai satu produk berasaskan herba semulajadi.
kononya nak jaga muka dari bahan-bahan kimia.


tapi guna bahan semulajadi pun masih lagi tetap menggunakan bahan kimia!

jerawat makin naik tak henti-henti,parut makin merah dan kulit jadi gatal-gatal.


2 bulan aku tak pakai apa2 krim pun,pelembap muka
pun aku tak pakai.sunblock ke,krim tabir suria ke..eh2,sme la tu!

aku cuma pakai krim ni je tiap-tiap malam.
sel kulit mati pun boleh tanggal hanya dengan satu krim ni je.

muka pun tak lagi jadi kusam dan tak bermaya.


so,setakat ni...muka aku dah tak naik lagi jerawat.
parut jerawat yg merah tu dah tak de.tona kulit makin sekata
dan yang penting,parut jerawat tu dah seakan-akan sama dengan tona kulit aku.

kalau pkai bb cream,rasanya parut tu dah tak nampak sangat.

alhamdulillah....










3 comments:

GnieSyazni said...

bagusnye dah jumpa produk yang sesuai =) mana nak dpt ni awk..mahal tak?

aTy _faRed~ said...

saye lepas kawen pulak muke makin elok kalau nak banding ngan mase anak dara dulu...cume parut jer liat sikit nak hilang..:)

cheq sue dieyha said...

g-nie:x mahal pn,beli kt farmasi dalam 14hengget je..cubalah tp depends on your skin yea.



aty:tulah,ada org ckp,lps kawen muka akan ok tp x semestinya jgk.setengah orang mkin elok,setengah ag x berubah2 pn.

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...