Followers

Thursday, March 17, 2011

cari pasal pagi2 ni..

kalau tengok cuaca pagi ni hujan turun start subuh tadi ag,sejuk sampai ke tulang...tp perasaan aku bercampur baur...garam,gula,asam..bercampur,x tau yg mn satu garam,gula n asam.aku ase dh mcm org gila bila x tau nk bezakan sume 2.ayat pe ni berbelit2???

ok,straight 2 da point...pagi2 ag adik ipar aku tepon cakap astro kt umah mertua aku kne potong..mak mertua aku suruh aku bayar n aku dh bayar pn.nk kata kene potong sebab lewat bayar..x lebih pn dr tarikh bil.tarikh bil baru 12hb sedangkan aku bayar 8hb ag.menghabiskan kredit aku je sedangkan bil tertunggak pn x de..bila aku tanya org astro dia cakap masalah teknikal.banyak la dia punya teknikal...hurm.


dh la pagi2 ag suami aku bising2 cari seluarnya x jumpa padahal elok je terletak kt tempat 2...angin satu badan aku pg ni,kita letih2 mudah2 je orang cari pasal ngn kita..astro punya pasal...

pagi ni bekpes ngn pulut ikan kering je,makan panas2 best...skang kn hujan,sejuk..perut pn mula menyanyi lagu hindustan mitak diisi.2....


ni la kehidupan kn...x sentiasa di atas n x sentiasa di bawah.macam roda tp kita x dapat jangka apa yg akan berlaku kadang2 buat kita lalai,alpa dengan nikmat kt dunia ni..apa2 yg berlaku cubalah bermunasabah dengan diri kita,x penting sape yg salah n sape yg betul..cuba berfikir dari mana ia berpunca.salahkan diri kita dulu,lihat kelemahan kita sebelum menunding jari pada orang lain...adat dunia walau salah kita sekalipun kita akan cuba mencari helah untuk melepaskan diri kita..tengok kes2 yg melibatkan mahkamah,kes yg dh bertahun pn masih dibicarakan untuk mencari keputusan yg tersangatlah adil...manusia di anugerahkan akal untuk berfikir,bukan berfikir menggunakan nafsu n hati semata2.
nikmat yg allah kurniakan pada kita hanya semementara untuk melihat bersyukur ke kita dengan nikmat tersebut.dengan mudah je allah boleh menarik balik nikmat yg allah pinjamkan pada kita,penah dengar orang cakap x senang untuk senang n x susah untuk susah...segala yg berlaku pada kita telah dicatat cuma atas diri kita bagaimana kita menghadapinya...jangan mudah berputus asa,redha dengan takdirnya...sape kita untuk menentang hukum allah??kita hanya manusia biasa sedangkan dia pencipta kita...


ada sorang hamba allah yg x ske tengok orang senang sedangkan dia x pernah berusaha n hanya suka menjatuhkan orang..dia x senang gk sebab dia x pernah berusaha untuk mendapat kesenangan 2.jangan hanya mengharap bulan jatuh ke riba sebab bulan x kan jatuh.hehehe...

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...