Followers

Monday, July 11, 2011

alhamdulillah...

assalamualaikum....

dah lama aku tak update entri,2 3 hari tak de line celcom bermakna aku tak dapat online.
rindu sesangat untuk menjengah blog korang semua.
lepas tue aku balik kampung.

dah lama tak balik kampung
semuanya makin canggih.kat kampung aku sekarang tanam padi pun menggunakan mesin dah.
x de lagi perlu menggunakan tenaga manusia macam dulu.
asal ada duit je semua jadi.tengok sekarang,tarif elektrik dah naik,terapi bijik mata pun dah naik!
nak tolong astro punya pasal.

itulah,~asal ada duet je semua jadi~
ingat senang ke nak dapat duet sekarang kalau tak usaha lebih?
macam aku,buat itu buat ini..
tak lain tak bukan hanya untuk mencari sesuap nasi~ayat~
bukan senang nak hidup senang
dan bukan susah nak jadi susah.

apapun aku bersyukur dengan rezeki yang allah berikan pada kami suami isteri.
walaupun ada pasang surutnya tapi kami tetap bersyukur.
susah senang kami sama2 lalui bersama.
aku sendiri tak benarkan suami aku meminjam.
kadang2 hidup ni kita kena belajar jugak untuk susah.
jangan terlalu leka dengan kemewahan.
susah tue lebih mengajar kita menghargai apa yg kita ada.

berbelanja boleh tapi biar ada simpanan.
aku sendiri tak penah halang atau marah suami aku berbelanja sebab aku tau dia bekerja keras.
hanya untuk aku dan dia.
yang aku marah bila dia menghabiskan gajinya tanpa sedikit simpanan.

apapun kami bersyukur dengan rezeki kami
setelah apa yg aku lalui,dengan kata2 yg kurang  enak,dengan dugaan yg benar2 mengajar aku erti sabar dan sebuah kehilangan buat aku lebih menghargai masa2 aku dengan suami.
itulah ujian allah...pasti akan ada manisnya.



~maaf klau entri ni entri merepek,hehehe~



1 comment:

~ NANA ~ said...

kita kena bersyukur kn dgn setiap rezeki yg Allah bg?

mudah-mudahan hidup kita diberkati :)

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...