Followers

Saturday, May 14, 2011

serius aku sedih tengok citer ni...

assalamualaikum...

selamat petang korang
alhamdulillah,hujan turun jugak membasahi tanah tempat aku,
Petang ni tak ada sape2 kat umah aku,suami aku keluar dengan mak aku.pergi ambik barang..
aku pun penat sangat,
tak buat keje apa2,ambik peluang untuk rehatkan diri dan tengok tv.
kalau petang pukul 5 korang perasan tak ada citer apa kat tv3?
pandai pun,cerita NUR KASIH 


serius aku cakap yang aku memang tak boleh tahan untuk mengalirkan air mata bila tengok episod dimana aidil berkahwin dengan aliya.
bila isteri kedua adam datang,nur tetap melayan dengan baik walaupun dia pernah dilanda seribu penderitaan semasa adam berkahwin dengan catherina.
itulah pengorbanan isteri dimana dia tetap sabar dan tabah menghadapi krisis dalam rumahtangganya dan membiarkan hidupnya menderita semata2 kerana memenuhi permintaan ayah adam sebelum beliau meninggal.


tak ada siapa tahu gelodak di hati nur tapi dia kuat..
tidak tergesa dalam mengambil keputusan..
aku suka dengan perwatakan nur yang lebih suka mengalah demi kepentingan orang lain tapi bukan mudah untuk melalui keadaan demikian.


dan kini,mereka kembali berbaik bila adam insaf dan kini lebih menyayangi nur walaupun dia dalam dilema untuk berlaku adil pada isteri keduanya.


masa majlis bertandang kat umah aidil,serius aku nanges masa tu sebab aku ingat lagi masa majlis bertandang aku di umah mertua,aku menangis sebab masa majlis bertandang tu mak aku sakit,terkena buatan orang.lebih2 di hari aku patut untuk berbahagia!!!rasanya begitu kejam terhadap aku.serius memang aku tak pernah berada jauh dari ibu aku...walaupun jarak antara umah mertua dan umah aku hanya 5km.


sebak bila melihat suami aku mencium tangan ibu aku...
dan malam tu selepas solat berjemaah dengan suami,aku minta suami berjanji...
tapi sayang,suami aku lupa janji..
hingga kini dia makin melupakan janji tersebut!

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...