Followers

Saturday, June 11, 2011

ada hikmah disebalik sebuah kehilangan

assalamualaikum sumer...

korang sihat ni?aku kena update entry ni cepat2 sebelum hubby aku tau.dia x penah tau aku ada blog sebab aku tak penah mengadap laptop kalau dia ada kat umah sebab penah kami sampai bergaduh hanya kerana seorang kawan 1 sekolah dulu tegur aku kat facebook.start hari tu memang aku tak kan bukak fb @ laptop kt umah.selalunya aku akan update blog sambil2 wat keje aku.sebab 2 aku agak lambat mempublish entry sebab aku melakukan 2 kerja dalam 1 masa.tabiat buruk yg tak dapat diubah start zaman sekolah lagi:P.pecah rahsia aku weyy..


kalau korang yg terbaca,erkk..membaca entry yg aku tulis pasai aku keguguran hari 2 mesti akan tau yg aku masih lagi berpantang.berpantang pn aku dah macam orang yg sihat sebab aku hanya mengelakkan makan makanan yg sejuk macam sayur terung,bendi,kangkung dan petola.

ais memang aku tak rasa langsung!aku hanya minum air masak je,itu lebih baik untuk tubuh n kulit aku jugak.hee...

ok2,banyak plak iklan aku malam ni.
aku nak citer kat korang yg aku benar2 bersyukur setelah aku kecewa dengan sebuah kehilangan sebelum sempat aku merasa untuk bergelar seorang ibu!aku redha...

dan sekarang suami benar2 menghargai aku setelah semua yg terjadi sebelum ni..
dia jugak bgtau mak aku supaya mengingatkan dia kalau aku hamil lagi dia akan melakukan solat hajat.alhamdulillah,dia mula sedar dengan kesilapan dia dan kami seseolah semakin memerlukan antara satu sama lain sekarang.

baru sekarang dia bagitau aku yg dia inginkan anak,bukan macam masa aku hamil dulu.7 minggu aku hamil hanya sekali dia mengusap perut aku..dan aku rasanya itu adalah satu saat yg indah buat aku yg baru ingin bergelar ibu.sentuhan buat aku rasa kami bertiga semakin erat!sungguh indah perasaan yg allah kurniakan buat perempuan yg bakal bergelar ibu.

pesanan aku buat bakal2 ibu yg membaca blog aku,alahan itu lebih baik buat ibu mengandung!usah bimbang andai korang mengalami alahan.lagi teruk alahan yg korang alami,lagi aktif janin korang.

buat ibu2 yg pernah keguguran macam aku,berfikir lah secara positif.ia tak bermakna kita akan tiada pengganti.yg patah tumbuh,yg hilang berganti.usah biarkan diri murung hingga mengabaikan kesihatan.

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...