Followers

Sunday, June 12, 2011

masalah kaum wanita..syyyhh!

assalamualaikum...


kaum2 perempuan kat luar sana 2 mesti amat2 menitikberatkan masalah kewanitaan kan?
termasuklah aku sebab bagi aku baik aku merawat dari mengubatikan?
sebelum jadi apa2 yg lebih teruk,baik aku ambik langkah berjaga2.macam aku sebelum ni ada keputihan.kadang2 keputihan pun boleh jadi penyebab kita sukar mendapatkan anak..aku paling takut yg itu sebab aku ada keturunan yg mandul!hu..masa mula2 kawin ari2 takut gk.ada sesetengah orang cakap aku merancang sebab 5 bulan kawin baru hamil.sebenarnya aku tak merancang pn,cuma allah bagi kami rezeki yg lambat.yg penting kami berusaha kan?


masa aku keputihan hari 2 aku belum makan apa2 ubat/jamu sebab masa 2 aku belum kawin.takut gk nak try,bimbang dgn effect lepas kawin nanti.
aku cuma mencuci miss v setiap hari dengan pencuci eubos.sekarang payah nak cari pencuci jenis 2 di farmasi dan hanya sesetengah klinik swasta aje yg menjualnya.yg tengah in sekarang sebamed tapi dgn aku tak sesuai.tak rasa bersih pn lepas cuci miss v 2!

lepas kawin aku makan maajun,maajun anggun bistari.best jugak makan maajun ni sebab aku selalu sendawa untuk keluarkan angin.kalau sape2 ada sembelit elok jugak makan sebab kalau aku makan maajun ni wajib akan buang air besar.bab aset perempuan kat atas 2 memang besh sebab ia menegangkan payudara n memejalkannya!kesan ni boleh dirasa dalam 2 minggu je tau!

tapi yg tak bestnya ia seseolah pil perancang.
bila aku makan terus period aku jadi tak teratur n sikit2.
sebelum ni ok je period aku,datang tepat pada waktunya dan cukup2 7 hari.
dan...period aku akan berubah kalau berat badan aku naik mendadak.kat situ aku boleh tahu kalau2 berat aku naik.

aku try 2 bulan je,masuk bulan ketiga aku stop sebab aku nak baby.masuk bulan keempat period aku teratur n masuk bulan kelima aku disahkan hamil.alhamdulillah..tp sayang,baby 2 tak dapat bertahan lama.tak de rezeki untuk kami dan kami terima dengan redha.yg paling melucukan,aku mengidam makan budu.tak kira makan nasi dgn apa pun mesti aku akan masukkan budu.sebelum ni tak pernah sentuh pn...

dan sekarang aku beli jus curora.
tapi yg aku paling tak tahan sebab bau n rasanya.kuat sangat..
tapi mak aku x bagi makan apa2 ubat akar kayu lagi sebab bimbang turun darah balik.


oklah,2 antara pengalaman aku dalam menjaga kesihatan aku.nanti aku share lagi ek,babai...

1 comment:

Ardini Humaira said...

dni dengar cerita jamu seri perawan ramai makan n cepat dapat baby :)

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...