Followers

Monday, June 20, 2011

penjamin masa depan?

assalamualaikum...

selepas berehat seketika dari melakukan kerja,sekarang aku dah kembali pada rutin harian aku.
kalau dulu aku hanya menolong mak aku kt kedai sambil berniaga kt kedai aku
tapi sekarang rutin 2 dah berubah.
seawal 4 pagi aku bangun mencari rezeki
korang nak tau aku buat apa sampai kena bangun pukul 4 pagi?
hehehe..aku bangun untuk menyiapkan makanan yg aku kena jual pada 
keesokkan pagi.
yea...aku bukanlah orang senang untuk mendapatkan sesuatu dengan mudah.
aku perlu berusaha untuk mendapatkan sesuatu.
itu ajaran yg ibu aku terapkan sejak kecil.

dulu aku selalu berlumba2 ngn kakak aku untuk tolong mak aku kat kedai semata2 untuk mendapatkan pujian
dan mudah untuk mendapatkan sesuatu.
alhamdulillah,sifat 2 dah sebati dengan diri aku sampai sekarang.
walaupun kini aku mempunyai wang sendiri tapi aku tetap perlu beruasaha
untuk mendapatkan sesuatu yg diingini.

cuma satu yg mak aku pesan,simpanan wang itu penting untuk masa depan.

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...