Followers

Thursday, March 31, 2011

ulasan surah yusof ayat 4.

assalamualaikum..
hari ni aku terjumpa satu ulasan@penerangan surah yusof.
klau korang ada ikut blog aku sejak awal lagi mesti korang tau aku ada masukkan surah yusof sebagai ayat pengasih atau doa untuk dikasihi.
tp yg aku jumpa ni ulasan sebab ia mengandungi panduan untuk sesape yg ingin mengamalkannya.ni aku jumpa dalam senbang2 melayu





Menurut ilmu hikmah ayat 4 Surah Yusuf ini adalah ayat pengasih. Apabila diamalkan maka insyaa-Allowh pengamal nya akan dikasihi, disayangi, disenangi bahkan mendatangkan berahi .. bergantung kpd jenis org yg terkesan olehnya. Ianya boleh diamalkan dgn ditujukan khusus kpd seorg individu shj, ianya juga boleh diamalkan dan ditujukan ke atas sekumpulan org dan ianya juga boleh diamalkan dgn ditujukan keatas setiap dan semua org yg melihatnya. Ada cara membacanya yg tersendiri di mana ianya tidak dibaca dr pangkal ayat. Ada cara memperkuatkan pemasangan ayat sebagai pakaian diri pada sebutan-sebutan tertentu. Demikian juga ada cara menujukannya kpd sesiapa yg ditujukan pd sebutan-sebutan tertentu. Ada saat tertentu yg terlebih aula utk memulakan dan mengulangi amalan. Demikian pula ada alat-alat tambahan sebagai pelengkap yg digunakan semasa mengamalkannya. Sebagaimana ubat maka ada cara, ada dosage dan ada masa yg sesuai utk memakannya.

Walau bagaimana pun itu semua adalah kaedah khusus. Secara amnya .. secara yg mudah .. ianya boleh dibaca begitu sahaja dan ditiupkan ke dua telapak tangan dan disapukan ke muka pengamalnya. Boleh juga dibaca dan ditiupkan ke air dlm kolah atau dlm baldi atau dlm kendi sebelum digunakan utk mandi. Kombinasi kedua-dua kaedah yg tersebut juga boleh diamalkan serentak atau berselang-seli. Ulangan membacanya boleh dibuat sebanyak 1 x atau 3 x atau 5 x atau 7 kali menurut keperluan. Wanita yg dalam tempoh haid hendaklah membacanya atas niat do'a dan bukan atas niat membaca Alqur_an.

Apabila telah mengamalkan .. sila peka .. pantau keadaan dgn perihatin .. tentunya anda tidak ingin melihat rumahtangga org kucar kacir akibat suaminya sentiasa teringat-ingat wajah kita .. tentunya Warga MDC tidak ingin mendengar khabar 2 atau 3 org lelaki bermasam muka atau bersengketa hanya kerana kita seorg .. tentunya anda juga tidak ingin sentiasa diekori lelaki yg tidak dikenali dan jika yg mengekori itu adalah jenis lelaki yg kurang Agama maka dia boleh jadi bertindak di luar batasan hukum! Maka jika ada keadaan-keadaan kurang terkawal yg sedemikian .. eloklah berehat .. tinggalkan amalan berkenaan buat sementara.
 


3 comments:

Prince said...

salam perkenalan..sy pun blogger baru..:)
tapi tak dapat join...:(

harap awak sudi jadi kawan sy...

cheq sue dieyha said...

salam perkenalan jgk...sme la kita,blogger baru.jom same2 gegarkan blogger baru.btw,nt i blogwaking ur blog.follow u...

Prince said...

nice...entry...:)
thnx tau datng melawat...:)

awak dah join contest cabutan bertuah kat blog sy??

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...