Followers

Tuesday, April 5, 2011

petua mendapatkan anak

salam n hye all..
dh lame asenya x update blog,statistik pon dh menurun.sungguh aku kekeringan idea ditambah dengan serangan gastrik yg kerap menusuk perut aku ni.makan pn sakit,x makan lagi la sakit.

badan aku pn sejak akhir2 ni ase lemah je badan,mudah penat klau buat pe2 keje pn.bila aku bgtau hubby aku,respon dia biasa2 je.x pnah teruja bila aku bgtau pe2,lebih2 dia lebih mementingkan org lain berbanding aku,aku sendirian dlm menjalani hidup aku sorang2 tanpa suami untuk dikasihi,sebab 2 aku terlalu mengharap untuk punya anak supaya hidup aku lebih bermakna.okeh2,kembali pd tajuk utama...


aku nk bagi korang petua untuk sape2 yg blom dapat anak,same2 kita berikhtiar untuk mendapat rezeki kurniaan Allah swt.






nie petuanya:
1.ambil segenggam kacang hijau
2.rendam kacang hijau dengan air yg sama aras dgn kacang hijau tersebut.rendam sehingga tubuh ekor anak tauge,lebih kurang 2 hari.
3.bila dh jd anak tauge,cuci dan buang kulit kacang hijau.
4.masukkan 2 gelas air ke dalam periuk dan rebus tauge tersebut  lebih kurang 15min dgn api yg sederhana.
5. apabila air rebusan dh tinggal separuh dan tapiskan.
6.minum air rebusan tersebut tiap2 pagi bermula hari period pertama sehingga waktu subur.maknanya sampai hari yg ke-14.
semoga kita same2 mendapat manfaat atas ilmu yg dikongsikan

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...