Followers

Thursday, April 7, 2011

bangun pagi2 siram atas kepala...cucur jagung.

as salam n good morning all...
sesuai ke aku letak tajuk 2?hehehe...saje je 2 nk bg suspen cket.
dlm pale otak ni x de idea pn nk tulis pe tp x pelh...yg penting tetap update skali shri.
hari nie hubby p keje pkul 4 pagi lg,semalam pn balik pukul 10mlm dh.
masa die balik 2..
aku:abang nk g keje pkul brpa esok?
hubby:pkul 4 pg
 aku senyap,dh boleh agak dh klau bos dia tepon suruh cepat siapkan keje untuk claim n sambung tempat lain plak!
dk paham sangat2 okeh!huh...

so,semalam aku buat cucur jagung.1st time belajar buat cucur jagung...lagipun kuih segera dh abis,x sempat pergi pasaraya sebab hubby sibuk keje memanjang.semalam aku wt adunan n pagi td baru aku goreng.sebenarnya aku ambik resepi cucur jagung ni dalam majalah seri dewi & keluarga keluaran april 2011.
pagi tadi aku keluarkan adunan n goreng..nampak cm jadi la jgk,hehehe...
jadi,aku nk kongsikan resepi cucur jagung ni dgn korang sumer...



cucur jagung

bahan2:
300gm tepung gandum
150ml air
15gm garam
150gm gula
150gm jagung manis

cara2 membuatnya:
-->gaulkan semua bahan kecuali tepung dan gaul sehingga sebati.
-->masukkan tepung gandum dan uli sehingga menjadi doh.

lepas 2 korang blh la goreng sesuka hati korang,hehehe...pic x snap sbb blum siap goreng lg hubby aku dh makan n yg selebihnya aku masukkan dalam bekas bg dia bawak bekal supaya matanya x ngantok!

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...