Followers

Friday, April 15, 2011

bila susu dibalas tuba

salam all....
ermm...dh lama x update entry gara2 kebekuan otak untuk mencari idea n kesibukan aku mencari bahan untuk sumthing.
ok,korang nk tau nape aku tulis entry pasal susu dibalas tuba?mengikut peribahasa melayu,maksud air susu dibalas dengan air tuba ialah bila kebaikan yg kita lakukan dibalas dengan kejahatan.

2 la perumpaan yg paling tepat untuk aku samakan dengan sorang manusia ni+maaf,ayat kurang sopan+.bukan niat aku untuk mengutuk segala perbuatan dia tp rasanya perbuatan dia makin melampau dek kesenyapan aku dengan perbuatannya.x sangka lak cm2 sekali dia balas kt aku..

citernya cenggini....
ada jawatan kosong kt jabatan iktisad di kota bharu,kelantan...memandangkan dia x de keje n hanya memperabihkan duit mak ayah dengan menelan top up sebanyak 5 inggit sehari maka aku pn dengan bermurah hati memberitahu dia tentang jawatan kosong tersebut.

klau korang nk tau aku cn orang cm lembu dicucuk hidung...dia datang nk isi spa,aku tolong isikan dengan menggunakan email aku sendiri,dia nk mintak bukak fesbuk dia aku tolong,dia nk hutang top up sampai berpuluh hinggit,aku tetap senyap...tup tup kelmarin abangnya datang tanya aku nape x tepon kt adik dia mase posmen datang???

klau korang nk tau kedai aku wakil pos kt kawasan aku ni,tugasnya aku hanya menerina surat bukan menghantar surat!!ok,cuba paham?pagi 2 dia datang nk mintak tolong aku poskan suratnya memandangkan tarikh tutup jawatan 2 pada 21 april ni,maknanya 5 hari lagi.disebabkan aku sibuk dengan kedai bercampur dgn penerimaan surat maka aku terlupa untuk meneliponnya.salah aku jgk kan?tp yg buat ati aku panas dia citer kt family dia yg aku x nk tolong dia bagi surat 2 kat posmen.x patut asenya abang dia tanya aku cm2,sedangkan abangnya x tau pe yg telah aku tolong adik dia selama ni...sebelum membuat keputusan@berkata sesuatu,selidik dulu...jgn men terjah je.ia akan menyebabkan banyak pihak terasa.okeh???




 

                                                                                                                              with love,
                                                                                                                               

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...