Followers

Wednesday, November 16, 2011

cerita raya aidiladha

assalamualaikum...


lama giler nak update cerita raya kan?
tapi raya aidiladha kali ni lebih best berbanding tahun lepas sebab tahun lepas sibuk nak
buat persiapan kawen.
aidiladha kali ni saya qurban.
buat makan kat rumah mak saya
dan kebetulannya abang ipar saya buat aqiqah kat rumah mertua saya.
jadi saya memang sibuk..
bangun seawal 6 pagi saya

disebabkan saya uzur,memang tak dapat nak sembahyang hari raya aidiladha.
satu kerugian di situ..sedangkan sehari sebulan raya saya sllu
berdoa supaya saya sempat sembahyang raya tahun ini.
tapi mungkin allah tak izinkan.
(T  T)


selepas ahli keluarga saya balik dari masjid
terus kami pergi ke tempat menyembelih lembu,jalan kaki je sebab dekat je dengan rumah.
tak sampai 5 min pn..
pertama kali melakukan ibadah qurban!
saya gementar.

lepas siap semuanya
saya terus pulang,memasak hidangan untuk tetamu yg datang tengah hari nanti.
lepas siap memasak di rumah saya
terus saya ke rumah mertua sampailah petang.
sungguh penat rasanya raya aidiladha kali ni.
lepas siap kemas-kemas umah mertua terus saya balik
rumah saya.

siap mandi,solat dan makan
terus saya tido,memang letih sangat2.
bangun-bangun dah masuk waktu maghrib.
sampaikan tetamu yg datang pn saya tak layan.
rumah kawan2 pun saya tak pergi

raya kedua terus saya balik kampung.
kat ketereh,kota bharu.
pergi kubur arwah atuk dan jenjalan kat rumah saudara mara.
biasalah kalau raya aidiladha mesti wajib makan kat rumah yg kte pergi tu kan?
setiap kali singgah rumah sedara mara mesti hidangkan nasi.
memang kena langgar diet time raya nih!

petang tu kami sekeluarga decide nak ke tesco,
takde benda pun nak cari sebenarnya
tapi sebab kaki family saya ni jenis ske berjalan
dan ble driver on je memang tak kena suruh dah!
dia ikut je,hehehe..


kat tesco x bli apa-apa pun
cme beli makanan sejukbeku dan makanan ringan je.
sempat timbang berat tp naik lg 3 kg dlm mse 6 bln!erkk..
terus set nak diet,x kre dh mcm mn pun.
lepas siap semua shopping kt tesco tu terus pergi wakaf che yeh.
sebenarnya wakaf che yeh terkenal sebab ia adalah pasar borong.
tapi bagi saya,pasar wakaf che yeh ni masih mahal
macam baju t-shirt,jeans,selipar dan beg....harga standard pasar malam.
sama je dgn harga pasar malam,abes tu dimana murahnya wakaf che yeh ni?

kalau nak murah pergi munduk,sempadan thailand-malaysia
tak pun rantau panjang..tapi rantau panjang tu mahal la cket berbanding munduk.

raya ketiga terus balik rumah,rehat.
raya keempat dah start niaga balik,dah tak berduet lepas raya ni..
hehehe..


p/s:entry ni dah lme sebenarnya tp hari ni baru nk publish!


sebelum  tu,sesapa belum daftar churp-churp.klik sini okeh!


No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...