Followers

Wednesday, November 9, 2011

tuduh menuduh

assalamualaikum...

entry ni sekadar luahan pendapat je yea.
pengalaman di depan mata sendiri masa saya pergi menziarah sanak saudara
kat kampung saya di ketereh,kelantan.
hati saya benar-benar tersentap dengan perlakuan sorang kakak
ni terhadap adik nya sendiri.
kalau saya ditempat adiknya pasti saya akan terasa hati.
citernya begini..
dalam tengah hari tu saya pergi rumah saudara saya
sebab dia qurban saya menolong apa yg patut kat dapur.
lepas tu si kakak ni panggil adi dia dengan panggilan yg agak kasar.
membebel si adik ambil baldi yg digunakan untuk merendam tudungnya yg agak mahal gitu!
siap promote lagi kat orang-orang yg ada kat dapur yg tudung dia tu "mahal"
tuduh adiknya mengambil baldi,siap menyumpah-yumpah lagi.
si adik yg sedang tidur terus bangun dan cakap
aku ke kau yg @$%*,baldi tu suami kau yg amik buat basuh kete.len kali tanyalah dulu woii 

kalau saya di tempat adiknya pasti saya juga naik berang macam adiknya.
bukan setakat menuduh si adiknya saja
tapi siap mencarut lagi.

suami si kakak yg dengar bunyi bising kat dapur terus masuk bertanya apa yg bising.
si kakak dan si adik terus senyap dan maknya menjawab yg si kakak ni 
bising-bising cari baldi.
si isteri kepada si adik ni yg menolong kat dapur ni terus masuk bilik.
mungkin turut terasa dengan kekasaran kakak iparnya.
kalau saya sendiri pasti saya terasa sebab ia bukan salah suami saya.
dimana sebenarnya nilai kekeluargaan yg mana membiarkan
anak-anak berkelahi di hadapan tetamu.
sedangkan si emak cuma membiarkan anak-anak bergaduh sesama mereka tanpa menegahnya.
moralnya:melentur buluh biarlah dari rebungnya


 
 
 

No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...