Followers

Saturday, November 19, 2011

masterchef malaysia

assalamualaikum...

good morning...alhamdulillah,saya masih berpeluang mengecapi hari ini
dengan rasa yg cukup indah.

masterchef malaysai?
erm..dah lama ditayangkan kat tv,sekarang dah 18 peserta dari 24 peserta.
sebelum ni ingat tak best masterchef,ingatkan ia hanyalah satu program masakan 
macam chef ajar org memasak
lepas tu baru test.

rupa-rupanya tak...
tengok buat pertama kalinya buat saya jatuh cinta dengan program masakan
kali ni.
sebelum ni saya cukup tak ske tengok program masakan kt tv sebab kadang2 saya 
belum sempat lagi tengok bahan apa yg dimasukkan terus dia masukkan bahan yg lain.
tak puas hati tengok.
tapi..
walaupun masterchef ni bukan ajar penonton memasak
tapi saya rasa saya mampu cedok resepi dari peserta untuk pelbagaikan masakan.
saya kagum dengan peserta
mampu membuat masakan yg sedap dan unik dengan bahan asas yg diberikan.
cepat otak diarong fikir masakan apa yg perlu dimasak
dengan bahan2 tersebut.

kalau saya ditempat diaorang
saya rasa saya tak mampu!
kecuali saya telah mempunyai pengalaman memasak dimana
saya mampu menyediakan masakan barat,timur,itali dan macam2 lagi lh.
apa yg saya tengok
peserta bukan dari bidang masakan.
kalau dari bidang masakan takkan diaorang diterima masuk dalam masterchef kan?
ngeee....
macam pelajar,doktor gigi,artis dan suri rumah.
saya tabik dengan korang semua!!!





No comments:

korang klik la lagi ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...